top of page

Jan Dyver

In the Arena, like a Lego

Here, Jan Dyver’s approach lies somewhere between photography and painting.
Through the use of blur and strong contrasts, the artist blurs the lines and questions the place of digital photography in the visual arts.

He named this series "Dans l’Arène, comme un Légo" in homage to Alain Bashung.

Jan Dyver began his project at the Museum of Contemporary Art in Munich, immersed in the subjects.
The location reminded him of an Arena and of the words of Gérard Manset, Alain Bashung’s lyricist, "La lunette d’un microscope ... Et tous ce petits êtres qui courent"
"The scope of a microscope ... And all those little beings running around".

Later, he continued this series by photographing dancers and street performers,
keeping Alain Bashung’s song and work in mind throughout his work.

Jan Dyver was born in 1970 in Vaison la Romaine and lives and works in Arles.


Pourquoi ne me réponds-tu jamais?
Sous ce manguier de plus de dix mille pages
A te balancer dans cette cage
A voir le monde de si haut
Comme un damier, comme un lego
Comme un imputrescible lego
Comme un insecte mais sur le dos
C’est un grand terrain de nulle part
Avec de belles poignées d’argent
La lunette d’un microscope
On regarde, on regarde, on regarde dedans
On voit de toutes petites choses qui luisent
Ce sont des gens dans des chemises
Comme durant ces siècles de la longue nuit
Dans le silence ou dans le bruit

bottom of page